................................................................. 866
Animowanie obiektów ....................................................................................................................... 867
Animowanie kamer ...................................................................................................................... 868
Ćwiczenie: Animowanie lotek trafiających w tarczę .................................................................. 868
Animowanie świateł .................................................................................................................... 869
Animowanie materiałów .............................................................................................................. 870
Ćwiczenie: Przyciemnianie świateł ............................................................................................. 870
Tworzenie listy z plikami obrazów (Image File Lists) ................................................................ 871
Tworzenie plików IFL przy użyciu narzędzia IFL Manager Utility ........................................... 872
Ćwiczenie: Co mamy dzisiaj w telewizji? ................................................................................... 873
Podgląd animacji (Preview) ............................................................................................................... 875
Tworzenie podglądu (Make Preview) ......................................................................................... 875
Oglądanie podglądu ..................................................................................................................... 876
Zmiana nazwy podglądu .............................................................................................................. 877
Dodawanie parametrów użytkownika (Parameter Editor) ................................................................. 877
Gromadzenie parametrów (Parameter Collector) .............................................................................. 879
Wiązanie parametrów (Parameter Wiring) ........................................................................................ 882
Używanie okna dialogowego Parameter Wiring ......................................................................... 882
Manipulatory pomocnicze ........................................................................................................... 883
Ćwiczenie: Sterowanie zgryzem krokodyla ................................................................................ 884
Podsumowanie ................................................................................................................................... 884
Spis treści
27
Rozdział 32. Używanie modyfikatorów animacji ........................................... 887
Modyfikatory animowanej deformacji .............................................................................................. 887
Modyfikator Morpher .................................................................................................................. 888
Ćwiczenie: Przekształcanie wyrazów twarzy .............................................................................. 888
Używanie modyfikatora Flex ...................................................................................................... 890
Modyfikator Melt ........................................................................................................................ 894
Modyfikatory PatchDeform i SurfDeform .................................................................................. 894
Ćwiczenie: Deformowanie samochodu na szczycie wzgórza ..................................................... 896
Modyfikator PathDeform ............................................................................................................ 896
Różne modyfikatory animacji ............................................................................................................ 897
Modyfikator Linked XForm ........................................................................................................ 897
Modyfikator SplineIK Control .................................................................................................... 898
Modyfikator Attribute Holder ..................................................................................................... 898
Podsumowanie ................................................................................................................................... 898
Rozdział 33. Animowanie przy użyciu ograniczników i kontrolerów .......... 901
Ograniczanie ruchu przy użyciu ograniczników ................................................................................ 902
Używanie ograniczników ............................................................................................................ 902
Zastosowanie ograniczników ...................................................................................................... 903
Rodzaje kontrolerów .......................................................................................................................... 913
Automatyczne przypisywanie kontrolerów ....................................................................................... 914
Kontrolery przypisywane automatycznie .................................................................................... 914
Przypisywanie kontrolerów w menu Animation ......................................................................... 914
Przypisywanie kontrolerów w panelu Motion ............................................................................. 915
Przypisywanie kontrolerów w oknie Track View ....................................................................... 916
Ustawianie domyślnych kontrolerów ................................................................................................ 916
Przegląd kontrolerów ......................................................................................................................... 917
Kontrolery transformacji (Transform) ......................................................................................... 917
Kontrolery ścieżki Position ......................................................................................................... 918
Kontrolery ścieżek Rotation i Scale ............................................................................................ 930
Kontrolery parametrów ................................................................................................................ 931
Używanie wyrażeń w sterowaniu wartościami .................................................................................. 938
Okno Expression Controller .............................................................................................................. 939



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Wyświetlanie sąsiadujących klatek animacji (Ghosting)...
Pomodliłem się do każdego boga jaki istniał bym był w wstanie wkurzyć tę kobietę do granic możliwości.