Ćwiczenie tułowia (skłony boczne) :Strzelanie z min.
Siad skrzyżny, obręcz z prawej strony trzymana oburącz.
I (aśladowa-nie ndpincnia mln ze skłoneni tułowia w lewo.
Ćwiczenie powta 321 ł.
rzamy kilka razy, trzymając obręcz raz z prawej, raz z lewej stroiły 4.
Zabawa bieżna:KukuWd i zięby.
Dzieci (ziębgy siedzą skrzy żnie w obręczach- (u gnidzddchl.
Jedno dziecko bez obręczy kukułka bez gniazda.
Na sygnał zięby wylatują z gniazd, **ążą w różnych kierunkąch, a na zapowiedź:Do gniazd?-zajmują miejsce w najbliższym gnieździe.
Ziębą, która straciła gniazdo, przy powtórzeniu zabawy zostaje kukułką.
5.
Ćwiczenie mięśni brzucha:W siadzie prostym zaczepienie stóp o środek obręczy trzymanej oburącz.
Wznos nóg do siadu równoważnego z chwilowym wytrzymaniem.
Urozmaiceniem ćwiczenia może być przejście do leżenia tyłem z jednoczesnym nakrywaniem się obręczą przeniesioną prostymi rękami za głowę (stopy cały czas oparte o środek obręczy, kolana wyprostowane) .
6.
Ćwiczenie mięśni grzbietu:Leżenie przodem, chwyt obręczy oburącz na szerokość barków, łokcie proste:a) uniesienie obręczy w górę z lekkim skłonem tułowia w tył i powrót do leżenia, b) przetaczanie się wraz z obręczą w lewo i w prawo (ruch powinien być płynny, rytmiczny) .
Dowolnie ćwiczenia z obręczą.
Co można zrobić z obręczą pojedynczo i u dwójkach?
7.
Ćwiczenie zręczności oraz zwinności:Zakręcić obręcz w ustawieniu pionowym, ażeby wirowała i biegać wokół niej w jed 329.
ną i drugą stronę.
Kiedy obręcz znacznie się pochyli tuż przy podłożu, wskoczyć dowolnie do jej środka.
8.
Ćwiczenie stóp.
Obręcz ustawiona pionowo, palce stóp obejmują jej krawędzie.
Naciskając mocno palcami stóp, dzieci kołyszą obręcze (pięty przywarte do podłoża) .
9.
Ćwiczenie siły:W dwójkach jedno dziecko stoi wewnątrz obręczy, a drugie stara się wypchnąć je poza obręcz.
10.
Ćwiczenie równowagi:Stanie jednonóż w środku obręczy i wykonywanie dowolnych ruchów nogą wolną, np.zataczanie kółek, pisanie znanych liter, cyferek itp.
Il.
Czworakowanie:Dzieci dobierają się parami i stają luźno zajmując teren ćwiczeń.
Jedno dziecko w siadzie skrzyżnym trzyma obręcze, swoją i współćwicz 4 cego, z lewej i prawej strony w ustawieniu pionowym.
Ćwiczące dziecko przechodzi na czworakach przez jedną obręcz, a przez drugą próbuje przeskoczyć skokiem zajęczym.
Po pewnym czasie następuje zmiana ról.
Część 111:12.
Ćwiczenie uspokajające:Marsz w wysokim wspięciu z wzniesionymi obręczami.
Na sygnał-dzieci, według zapowiedzi prowadzącej, przyjmują pozycję leżenia przodem, tyłem, bokiem tak, ażeby obręcz wraz z ciałe@dziecka tworzyła cyfrę 9 lub 6.
330.
I Wy laska.
13.
Ćwiczenie stóp:Siad skulny podparty.
Próba podnoszenia palcami stóp leżących obręczy.
14.
Marsz po obwodzie koła i zebranie obręczy.
Zestaw 2 Miejsce ćwiczeń:Ogród przedszkolny, trawnik lub sala zabaw.
Przybory:Laski, dla każdego dziecka jedna, kocyki w ilości odpowiadającej połowie ćwiczących dzieci.
Z a da n i e:Wyrabianie szybkości i zręczności.
Część 1:1.
Ćwiczenie orientacyjna-porządkowe:Dzieci trzymają laski za końce oburącz i biegają w różnych kierunkach z wymijaniem.
Na sygnał dzieci zatrzymuują się, opierają laski w ułożeniu poziomym na głowie po czym:idą we wspięciu na palcach, idą gąsienicę, zatrzymują się w rozkroku konują skłon w przód tak, aby wraz z nogami tworzyła literę A.
Każde ćwiczenie powinien zapowiadać mmy sygnał uprzednio wyjaśniony przez prowadzącą.
Część 11:3.
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych:Dzieci trzymają laskę oburącz za końce.
Na polecenie przechodzą przez nią jedną, potem drugą nogą.
Przesuwając laskę za plecami, wznoszą ją nad głowę i do przodu.
Przechodzenie przez laskę można ćwiczyć, zaczynając ruch od tyłu (wtedy laska w początkowej fazie znajdzie się za plecami dziecka lub od przodu-wtedy laska jest w dole) .
3.
Ćwiczenie mięśni grzbietu:Uczenie przodem, laska trzymana oburącz za końce:podnoszenie laski w przód i wytrzymanie, podnoszenie czoła laską, skłon tułowia w tył, ramiona nad podłogą zgięte w łokciach.
331.
4.
Ćwiczenie ożywiające:Bieg w różnych kierunkach z omijaniem lub przeskakiwaniemi przez leżące laski.
I (a sygnał każde dziecko zatrzymuje się przy najbliższej lasce.
5.
Ćwiczenie stóp:Palce stóp obejmują laskę przy jednym jej końcu.
Dzieci przesuwają się krokiem dostawnym po lasce od jednego do drugiego jej końca.
Cały czas palce stóp podkurczone.
U w aga:Ćwiczenie 4 i 5 należy przeprowadzić łącznie.
6.
Ćwiczenie mięśni brzucha.
Uczenie tyłem, laska w górze trzymana'oburącz.
Przekładanie nóg przez laskę do przodu i do tyłu.
7.
Ćwiczenie zręczności:Rozsypka w dużych odstępach stojąc ustawić laskę na podłodze i zanim upadnie złapać, kto potrafi utrzymać laskę jak najdłużej ńa dłoni lewej' (prawej) ?
8.
Improwizacja ruchowa z laską:Ruchy drucie, oszczepniku, zamiatacza wic, cyrkowcu, flecisty, florecisty itp.
9.
Ćwiczenie wyprostne:Siad skrzyżny, laska z tyłu za plecami-przesuwanie laski poziome i skośne:Wycieranie plecóu ręcznikiem.
10.
Ćwiczenie równowagi:Chód po lasce, ręce wzniesione w bok pomagają w utrzymaniu równowagi.
Il.
Bieg.
Dzieci dobierają się parami, stojąc jedno za drugim, i wspólnie trzymają laski za ich końce.
Na sygnał pojazdy wyruszają-dzieci biegają w różnych kierunkach lub po obwodzie koła.
Tempo i rodzaj biegu mogą być dowolnie lub kierowane przez prowadzącą.
Może lo być zwykły bieg, bieg pod górkę, z górki.
Po pewnym czasie należy zamienić miejsca-dziecko, które było z przodu idzie do tyłu i odwrotnie.
12.
Ćwiczenie zwinności:Nzermierkc.
Dzieci ustawione parami twarzą do siebie manipulują laskami imitując udlkę szermierczą (rys, str.
333) .
13.Ćwiczenie siłowe:Wykorzystanie ustawienia parami z poprzedniego ćwiczenia.
Jedno dziecko w siadzie klęcznym na krążku lub kocu, drugie za pomocą lasek ciągnie wspłćwiczącego (rys.
str.
333) .Ćwiczenie można wykonać jedynie na płaskim i śliskim podłożu.
332.
14.
Skoki:Dowolne przeskoki przez laskę przodem, bokiem tyłem.
Część 111:15.
Ćwiczenie wyproslne:Siad klęczny, laska trzymana końce oburącz, wzniesiona w górę.
Głęboki skłon tułowia przód do ubonu jcpońs*iego, a następnie wyprost.
16.
Ćwiczenie stóp:W siadzie laska ustawiona pionowo trzymana oburącz.
Wspinanie się po lasce palcami stóp w górę i schodzenie w dół.
17.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Część 11:3...
Pomodliłem się do każdego boga jaki istniał bym był w wstanie wkurzyć tę kobietę do granic możliwości.