|
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Lidia Głowacka-MichejdaCAŁA PRAWDA O NAUCE ANGIELSKIEGO — Lidia Głowacka-Michejda●85Europejski...
Pomodliłem się do każdego boga jaki istniał bym był w wstanie wkurzyć tę kobietę do granic możliwości. |
Potrafi opo- wiedzieć wydarzenie, przeżycie osobiste lub sen, wyrazić na- dzieję lub cel, jak również przedstawić krótko uzasadnienie lub wyjaśnienie dotyczące projektu lub pomysłu. Potrafi zrozumieć zasadnicze aspekty problemów konkret- nych lub abstrakcyjnych przedstawionych w tekstach złożo- nych, w tym dyskusję specjalistyczną dotyczącą własnej te- matyki zawodowej. Potrafi porozumieć się na tyle swobod- nie i spontanicznie, że rozmowa z rdzennym użytkownikiem B2 języka wolna jest od napięć, tak w przypadku jednej, jak i drugiej strony. Potrafi wyrazić się w sposób jasny i szczegó- łowy na wiele tematów, wyrazić opinię na dany temat wyka- zując pozytywne i negatywne strony różnych (proponowa- nych) wyborów. Użytkownik zaawansowany Potrafi zrozumieć szeroką gamę długich i trudnych tekstów oraz zrozumieć ukryte w nich podteksty. Potrafi wypowie- dzieć się spontanicznie i biegle nie zastanawiając się zbytnio nad doborem słów. Potrafi posługiwać się językiem skutecz- nie i swobodnie w życiu społecznym, zawodowym lub w cza- C1 sie studiów. Potrafi budować wypowiedzi na tematy złożone, jasne, o wyraźnej strukturze i wykazać się opanowaniem na- rzędzi językowych służących organizacji i wewnętrznej spój- ności dyskursu. Potrafi zrozumieć bez wysiłku praktycznie wszystko, co czy- ta lub słyszy. Potrafi odtworzyć fakty i argumenty z różnych źródeł pisemnych i ustnych streszczając je w sposób zwięzły C2 i spójny. Potrafi wypowiedzieć się spontanicznie, bardzo płynnie i precyzyjnie oraz uwydatnić niuanse znaczeniowe tekstów o złożonej tematyce. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Lidia Głowacka-Michejda CAŁA PRAWDA O NAUCE ANGIELSKIEGO — Lidia Głowacka-Michejda ● 86 Europejski System Opisu Kształcenia Językowego Określenie kompetencji językowych przy pomocy poziomów biegło- ści językowej A1-C2 pomoże Ci uświadomić sobie, jakie warunki spełniasz w odniesieniu do danego kursu językowego. Tej oceny mo- żesz dokonać w zakresie poszczególnych umiejętności: czytania, słu- chania, pisania, mówienia i jednocześnie dokładniej określić, które z tych umiejętności powinny być na kursie rozwijane mocniej i który kurs będzie się dla Ciebie nadawał najlepiej. Jeżeli więc np. rozu- miesz artykuły z gazet, ale masz problemy z dokonywaniem ustnych ustaleń, mimo że często musisz prowadzić rozmowy telefoniczne, to powinieneś wybrać kurs, który koncentruje się na wykształceniu umiejętności mówienia. Możesz śledzić indywidualne postępy w na- uce docelowego języka obcego i w zależności od nich planować jego dalszą naukę. Masz lepszy ogląd wymagań stawianych osobom uczą- cym się języka i możesz samodzielnie lepiej ocenić swoje postępy w nauce. Możesz lepiej planować i wpływać na naukę kolejnych języ- ków obcych. A teraz przerwij na chwilę czytanie i pomyśl, co możesz zrobić w naj- bliższych kilku dniach, aby zacząć uczyć się języka. Zrób to, uwzględ- niając poziom zaawansowania, na którym się znajdujesz. Jeśli jesteś dopiero na początku drogi, zacznij od wyboru szkoły, do której się zapiszesz. Jeżeli jesteś już na poziomie B1-B2, udaj się do najbliższej biblioteki, np. British Council i wypożycz kilka readersów. Postaraj się o film w oryginalnej wersji, wybierz ulubione piosenki i wyszukaj ich teksty w Internecie. A więc… do dzieła! Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Lidia Głowacka-Michejda CAŁA PRAWDA O NAUCE ANGIELSKIEGO — Lidia Głowacka-Michejda ● 87 Prawda druga Prawda druga NIE UCZ SIĘ SAM Nie ma czegoś takiego jak osobisty sukces. Zawsze jest osoba, która nam pomaga, uczy, pokazuje. Nikodem Marszałek Szczególnie ważne to jest na początku drogi. Samemu można dosko- nalić język, który już znamy. Zaczynając się uczyć (nawet jeśli jest to
- Pomodliłem się do każdego boga jaki istniał bym był w wstanie wkurzyć tę kobietę do granic możliwości.
- 43Systemy polityczne wspczesnego wiatadzisiaj kraje: Chiny (co prawda zamieszkane przez 1/5 ludnoci wiata), Wietnam, Demokratyczna Ludowa Republika...
- Celem sporzdzania zapisu procesu jest przedstawienie takiego raportu z wywiadu, ktry by ilustrowa jego dynamik oraz zwizane z wywiadem myli, emocje i odczucia...
- – Dużą pan dzisiaj, kolego, zajmie na dobre cztery godziny, prawda? – zwrócił się Wilczur
do Dobranieckiego...
- gloria victis-orzeszkowa
opieką? Prawda, że słońce nasze spłynęło już ku zachodowi, lecz mogą być jeszcze cudne
ciche godziny o pogodnych zorzach...
- nieszkodliwych dziwaków, prawda? A tymczasem z tego, co mi wiadomo,
różokrzyżowcami są niekiedy ludzie bardzo wpływowi, a przede wszystkim niezwykle...
- Nie tak powinny wyglądać jego myśli, Ciemna Strona zalewała go, sączyła truciznę w jego mózg...
- Takie denerwujące myśli i obawy odwracały przynajmniej moją uwagę od coraz częściej się powtarzających szarpnięć, potknięć i pchnięć z tyłu przy...
- niej płonki fanatyzmu? Bynajmniej, krzewił Myśli o podniesieniu przemysłu i fabryk w Galicji
lub O robociźnie, wydawał Rocznik Towarzystwa Rolniczego...
- tote nie na tym polega potwierdzenie ycia, aby niebezpieczestwo zaprzecza,nie widzie go, lecz przeciwnie na tym, by kady akt myli polskiej wytonybyt w...
- Zbliżenie
Co z oczu, to i z myśli
"Poniżej zamieszczamy opis przeżyć pewnej kobiety, u...
|
|