wynosi 60%
obrotu, a 40% to zysk do opodatkowania !. Te zwiększone o 20% obroty, leżą więc jak gdyby powyżej pewnej bazy wyjściowej, pokrywającej już koszty własne.
I w tym przypadku to zwiększenie obrotów o 20%, oznacza zwiększenie rezultatu końcowego o blisko 50 %.
Jest to pewne schematyczne uproszczenie w celu zobrazowania pewnych mechanizmów opłacalności. Jeśli tylko potrafisz ująć i motywować posiadanego klienta stałego tak aby kupował: Częściej i Więcej − to te dwie rzeczy w pełni wystarczą aby podwoić rezultat ekonomiczny!
Bazy danych
Podstawowym sposobem motywowania klienta aby kupował częściej, jest powiedzenie mu o tym! Napisz do niego list, prosząc aby kupił coś więcej.
Naświetl mu zalety i korzyści płynące z racji posiadania Twojego produktu, czy usługi.
Wpadnij w rutyny konsumenta o czym już wspominałem wcześniej.
Pomocą w osiągnięciu wiedzy o kliencie jest komputer, dlatego też jeśli go jeszcze nie masz, to niezwłocznie kup !. Pozwoli Ci to w niezwykle prosty sposób założyć własne bazy danych, lecz także ułatwi bardzo profesjonalne opracowanie wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych.
Pamiętaj że Twoje bazy danych są warte znacznie więcej niż pieniądze w banku, to najcenniejszy kapitał
firmy! Dobrze rozbudowane bazy danych są warte więcej niż oferowane produkty , maszyny, czy też nieruchomości w jakich firma ma swoją siedzibę, bo czym jest biznes bez klientów!
4. Sposoby na zdobycie klientów
Gdy wydajesz jakieś określone pieniądze na anonsy, mające na celu przyciągnięcie nowych klientów, to w zasadzie zysk z pierwszej transakcji której dokonają powinien pokryć całkowite koszty anonsowania. Lecz nie jest to aż tak ważne − pamiętaj o wartości życiowej klienta, nie myśl o kosztach inicjalnych, koncentruj się technice motywowania klienta aby jego pierwsza transakcja była pierwszą z kolei a nie ostatnią.
Dlaczego nie zaproponować że wszyscy którzy wytną pierwszy raz kupon, wypełnią go (z pełnymi danymi do Twoich baz danych) odeślą, czy oddadzą osobiście, otrzymają darmowy bonus, upominek, czy też darmową usługę?, w chwili gdy naturalnie kupią inny produkt, lub też usługę. Formy dotarcia do nowego klienta mogą czysto technicznie być różne, anonsy, ulotki, ogłoszenia, czy telewizja i radio.
Najważniejszym jest jednak to aby każdy nowy klient, pozostawił po sobie ślad, nie wolno Ci do tego dopuścić aby twój nowy klient, (którego wartość życiową już znasz), po prostu zniknął!
W ten to sposób, gdy sprzedajesz komuś coś raz, zostanie Ci informacja, kim jest i świadomość tego że jest zainteresowany rodzajem produktów, czy usług które oferujesz.
Umieść go na liście klientów nr.3, a więc liście której musisz poświecić najwięcej uwagi, jako tych których należy najbardziej motywować, "specjalnymi ofertami" i "nieprawdopodobnymi okazjami", aby ponownie 5
www.obywatel.com <−−− sprawdź ten adres!
skorzystali z Twoich usług.
Główną rzeczą jest jednak sam serwis.
Gdyż tak długo jak oferujesz doskonałe produkty, niskie ceny i solidną oraz uprzejmą obsługę, to niczym nie musisz się martwić − wrócą !
W przypadku sprzedaży drogich produktów, na miejscu jest wysyłanie listu z podziękowaniem za kupno. Czy trzymałeś sam kiedykolwiek coś takiego ? − wątpię! Pomyśl więc jaka to elegancka forma i prosty sposób na wyróżnienie się w tłumie!
Czy nawet "wykonanie" telefonu do klienta z zapytaniem czy,( gdy to np. świeżo kupiona antena satelitarna), prawidłowo działa, czy może ma jakieś problemy, lub dodatkowe pytania.
Założę się że będzie miał, i tu możesz klientowi pomóc radą, zyskując tak wiele, okazując troskę i zainteresowanie. Jednocześnie radząc możesz zasugerować rozwiązania i dodatki prowadzące z kolei do dalszych transakcji.
Pamiętaj "personalizuj" relacje, pokaż że się troszczysz o jego dobro a nie swoje własne!
A zobaczysz że w rezultacie nikt Ci tego nie zapomni, i odpłacą Ci za to z nawiązką, swoją lojalnością w stosunku do Ciebie !
Przypominaj regularnie o swoim istnieniu, oferując coś interesującego, tak abyś stał się rutyną, abyś wpadł w cykle korzystania z danych usług ,czy produktów, jakie klient nabywa.
Pisząc materiały reklamowe, listy przewodnie, czy ulotki nie sil się na wzniosły, czy literacki styl − nikt tego nie chce! Pisz tak jak byś sam to klientowi mówił, stojąc przed nim, spokojnie i przyjaźnie zwykłym językiem mówionym.
W przypadku gdy nie czujesz się pewnym pisząc, to poproś kogoś aby to zrobił.
Moją sugestią jest jednak abyś zaczął to robić sam, gdyż z czasem będzie tego dużo i zlecanie komuś staje się uciążliwym.
Najważniejsze jest jednak to że nikt postronny nie czuje tak dobrze tematu jak Ty sam.
5. Pisanie prezentacji
Istnieje prosty sposób pisania prezentacji którego radzę spróbować: Usiądź do stołu z kilkoma luźnymi kartkami papieru, i zacznij pisać, robiąc odstępy miedzy paragrafami, tak jak w tym raporcie.
Pisz dużo, ujmując pewne zagadnienia w różny sposób i z różnych perspektyw, tak aby było tego kilka stron.
Następnie weź nożyczki i potnij to wszystko w paski, pomiędzy paragrafami.
W chwili gdy skończysz posegreguj paragrafy na trzy kupki.
1. Pierwsza ma zawierać te paragrafy które mówią o korzyściach jakie wynikają z posiadania produktu, czy usługi. To najważniejsza kupka określająca korzyści.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Serwis musi mieć osobisty charakter! Spowoduj aby wzrosÅ‚a wysokość transakcji o 20% Brzmi to bardzo prosto − Prawda ? Nie, nie prawda, gdyż jeÅ›li...
Pomodliłem się do każdego boga jaki istniał bym był w wstanie wkurzyć tę kobietę do granic możliwości.