|
reputacji przedsiębiorstwa,personelu sprzedażybrak możliwości zatrudnienia odpowiednich pracowników,konieczność szkolenia pracowników,I sposób...
Pomodliłem się do każdego boga jaki istniał bym był w wstanie wkurzyć tę kobietę do granic możliwości. |
3 Nowy produkt3.3.1 Cechy techniczno-użytkowe oferowanego produktu. (Jest to opis nowego produktu)3.3.2 Klienci firmy. (w zakresie nowego produktu)Klienci Udział % Charakterystyka tu mogą być konsumenci i organizacje, ale nie pośrednicy 3.3.3 Pozycjonowanie produktuPozycjonowanie: wybór miejsca, które dany produkt ma zająć w świadomości konsumentów z punktu widzenia ważnych cech lub atrybutów produktów konkurencyjnych. Należy narysować mapkę percepcyjną. M. p. - dwuwymiarowa interpretacja graficzna miejsca produktu lub marek produktu według postrzegania konsumentów. Do zrobienia mapki potrzebna jest tabela Czynnik My K1 K2 K3 K4 Jakość Cena Oceniamy 1-5 lub 1-10 Niektóre czynniki mogą mieć składowe, np. na „cenę” składa się cena produktu, montażu, transport, części dodatkowych itp. Wtedy ważymy czynniki i oceniamy. lekkie PIWO gorzkie łagodne ciężkie osie - do wyboru: jakość-cena, efektywność-użyteczność, rynek-produkt. Osie muszą być opisane i zaznaczona skala. Opisuje Przybyłowski 223-226. 3.4 Proponowana misja firmy 4.0 Cele 4.1 Cele generalne(odnoszące się do całej firmy) Najpierw przedstawiamy cele mierzalne, a potem niemierzalne. Mogą. dotyczyć: udziału w rynku, wzrostu sprzedaży, wzrostu zysku, zwiększenia l. oddziałów firmy, wprowadzenia nowego produktu, rozpowszechnienia znajomości marki. Mogą być również cele wewnętrzne dotyczące funkcjonowania firmy. 4.2 Cele dot. produktów (lub cele cząstkowe).Odnoszą się do każdej z grup asortymentowych. W pewnych sytuacjach może być rozbicie celów generalnych na mniejsze jak np. udział w rynku, sprzedaż itp. lub mogą to być cele niekolidujące z celami generalnymi. Dla firmy ubezpieczeniowej (jeżeli np. nie był sformułowany cel dotyczący wizerunku w celach generalnych) dla pakietu „Rodzina”: wykreowanie wizerunku firmy przyjaznej rodzinie, opiekuńczej, troskliwej,dla pakietu „Szkoła”: zbudowanie obrazu firmy prospołecznej, dbającej o dzieci i młodzież,dla pakietu „Ubezpieczenia komputerowych baz danych”: stworzenie wizerunku firmy nowoczesnej i profesjonalnej.4.3 Cele marketingowenależy w tabeli przedstawić udział w rynku, sprzedaż i zysk ze sprzedaży I sposób: Lata/ 2000 2001 2002 Produkty udział w rynku Sprzedaż zysk ze sprzedaży ............ ........... [%] lub [‰] [szt.] lub [zł.] Należy zaznaczyć, czy sprzedaż wyrażona jest w wartościach stałych czy z uwzględnieniem inflacji (wartości bieżące). II sposób - bardziej szczegółowy (dotyczy tylko sprzedaży i zysku). kwartały lub półrocza P1 P2 P3 P4 I 2000 II III IV 2001 I II 2002 I II 5.0 Strategia marketingu-mix.W tabeli. Grupujemy cele dotyczące jednej grupy produktów lub jednego rynku. Dla każdej połączonej grupy opracować należy marketing mix (do celów wewnętrznych nie tworzy się strategii m.mix, ale tworzy się strategię!) Cel: ........................... Cel:............................ Cel:.......................... Produkt tu opisać poszczególne strategie: nazwa oraz dokładny opis Cena Promocja Dystrybucja 5.1 Strategia produktu. Strategia produktu to „proces dostosowywania produktu do obecnych oraz przyszłych potrzeb i wymagań odbiorców. Elementami tej strategii są: produkt, marka i opakowanie” Przed sformułowaniem strategii produktu należy pamiętać, że nierzadko strategie produktowe wymuszają strategie dotyczące pozostałych elementów marketingu-mix. 5.1.1 Na podstawie cyklu życia produktuPrzyjmując, że w cyklu życia produktu można wyróżnić 4 fazy (wprowadzenie, wzrost, dojrzałość i spadek), najczęściej spotykanymi strategiami są: a) dla fazy wprowadzenia szybkiego zbierania śmietanki: wysoka cena, intensywna promocja wolnego zbierania śmietanki: wysoka cena, wydatki promocyjne ograniczone,szybkiej penetracji: duże nakłady na promocję, cena na dość niskim poziomie, elastyczność cenowa,wolnej penetracji: niska cena oraz niskie nakłady na promocję, nabywcy wrażliwi cenowo, świadomi istnienia produktub) dla fazy wzrostu umocnienia pozycji produktu na rynku: wprowadzanie nowych, dodatkowych cech, nowych modeli, udoskonalanie produktuc) dla fazy dojrzałości modyfikacji rynku: zwiększenie liczby użytkowników produktu lub wzrost wskaźnika zużycia produktu przez konsumentamodyfikacji produktu: podnoszenie jakości, wprowadzanie nowych cech produktu,modyfikacji elementów m.mixd) dla fazy spadku zmiany strategii marketingowej,wycofania z rynkuDokładniej: Mruk, Rutkowski „Strategia produktu” 106-116
- Pomodliłem się do każdego boga jaki istniał bym był w wstanie wkurzyć tę kobietę do granic możliwości.
- — Co mówi?— Że chce dziecko — odpowiedziała położna i dodała bezgłośnie, samym ruchem warg, żeby tylko Ginia wiedziała, co mówi:...
- – Czy mógłby pan ukryć tę kobietę i to dziecko, których ściga handlarz niewolników?
– Myślę, że mógłbym – odpowiedział z lekką...
- Doktorze Prawa, odpowiedz Mi, który z tych trzech był “bliźnim” dla człowieka, który wpadł w ręce zbójów? Być może kapłan? Może lewita? A czy nie...
- chanie trudno ze względu na jego wiek podeszły i brak „prezentacji”, a zwłaszcza ze względu
na brak odpowiednich referencji...
- Nie miałem ochoty się z nimi spierać, mimo to jednak odpowiadałem:– Przeciw komu chcecie budować mury i wieże, jeśli nie przeciw Egiptowi? To istotnie...
- Pojcie wzajemnych zobowiza stron ukadu naley interpretowa w sposb szeroki, nie ograniczajc si tylko do zobowiza wynikajcych ze stosowania ukadu, jak to...
- ponieważ pozbawione jest określonej odpowiedzi jakiejś osobowej boskości, i
równocześnie czymś więcej niż modlitwa, ponieważ jest przekraczającym...
- – A tobie nie przyszło do głowy, że jestem na emeryturze, Henry? – odpowiada Jack przez zaciśnięte zęby...
- Wapień rozpuszcza się w wodzie, jeśli poddaje się jej działaniu przez odpowiednio długi czas, a zawarte w niej związki mają lekko kwasowy odczyn...
- - Memento, Domine, omnium famulorum tuorum[54] - szeptał opat w odpowiedzi i dodał: - I oby wreszcie wygrał od Poety szklane oko w pikuty...
|
|