3 Nowy produkt3.3.1 Cechy techniczno-użytkowe oferowanego produktu. (Jest to opis nowego produktu)3.3.2 Klienci firmy. (w zakresie nowego produktu)Klienci
Udział %
Charakterystyka
tu mogą być konsumenci i organizacje, ale nie pośrednicy
3.3.3 Pozycjonowanie produktuPozycjonowanie: wybór miejsca, które dany produkt ma zająć w świadomości konsumentów z punktu widzenia ważnych cech lub atrybutów produktów konkurencyjnych.
Należy narysować mapkę percepcyjną. M. p. - dwuwymiarowa interpretacja graficzna miejsca produktu lub marek produktu według postrzegania konsumentów.
Do zrobienia mapki potrzebna jest tabela
Czynnik
My
K1
K2
K3
K4
Jakość
Cena
Oceniamy
1-5 lub 1-10
Niektóre czynniki mogą mieć składowe, np. na „cenę” składa się cena produktu, montażu, transport, części dodatkowych itp. Wtedy ważymy czynniki i oceniamy.
lekkie
PIWO
 
gorzkie łagodne
 
 
ciężkie
osie - do wyboru: jakość-cena, efektywność-użyteczność, rynek-produkt. Osie muszą być opisane i zaznaczona skala. Opisuje Przybyłowski 223-226.
3.4 Proponowana misja firmy 
4.0 Cele 4.1 Cele generalne(odnoszące się do całej firmy)
Najpierw przedstawiamy cele mierzalne, a potem niemierzalne. Mogą. dotyczyć: udziału w rynku, wzrostu sprzedaży, wzrostu zysku, zwiększenia l. oddziałów firmy, wprowadzenia nowego produktu, rozpowszechnienia znajomości marki. Mogą być również cele wewnętrzne dotyczące funkcjonowania firmy.
4.2 Cele dot. produktów (lub cele cząstkowe).Odnoszą się do każdej z grup asortymentowych.
W pewnych sytuacjach może być rozbicie celów generalnych na mniejsze jak np. udział w rynku, sprzedaż itp. lub mogą to być cele niekolidujące z celami generalnymi. Dla firmy ubezpieczeniowej (jeżeli np. nie był sformułowany cel dotyczący wizerunku w celach generalnych)
dla pakietu „Rodzina”: wykreowanie wizerunku firmy przyjaznej rodzinie, opiekuńczej, troskliwej,dla pakietu „Szkoła”: zbudowanie obrazu firmy prospołecznej, dbającej o dzieci i młodzież,dla pakietu „Ubezpieczenia komputerowych baz danych”: stworzenie wizerunku firmy nowoczesnej i profesjonalnej.4.3 Cele marketingowenależy w tabeli przedstawić udział w rynku, sprzedaż i zysk ze sprzedaży
I sposób:
Lata/
2000
2001
2002
Produkty
udział w rynku
Sprzedaż
zysk ze sprzedaży
............
...........
[%] lub [‰]
[szt.] lub [zł.]
Należy zaznaczyć, czy sprzedaż wyrażona jest w wartościach stałych czy z uwzględnieniem inflacji (wartości bieżące).
II sposób - bardziej szczegółowy (dotyczy tylko sprzedaży i zysku).
kwartały lub półrocza
P1
P2
P3
P4
I
2000
II
III
IV
2001
I
II
2002
I
II
5.0 Strategia marketingu-mix.W tabeli. Grupujemy cele dotyczące jednej grupy produktów lub jednego rynku. Dla każdej połączonej grupy opracować należy marketing mix (do celów wewnętrznych nie tworzy się strategii m.mix, ale tworzy się strategię!)
Cel: ...........................
Cel:............................
Cel:..........................
Produkt
tu opisać poszczególne strategie: nazwa oraz dokładny opis
Cena
Promocja
Dystrybucja
 
5.1 Strategia produktu. Strategia produktu to „proces dostosowywania produktu do obecnych oraz przyszłych potrzeb i wymagań odbiorców. Elementami tej strategii są: produkt, marka i opakowanie”
Przed sformułowaniem strategii produktu należy pamiętać, że nierzadko strategie produktowe wymuszają strategie dotyczące pozostałych elementów marketingu-mix.
5.1.1 Na podstawie cyklu życia produktuPrzyjmując, że w cyklu życia produktu można wyróżnić 4 fazy (wprowadzenie, wzrost, dojrzałość i spadek), najczęściej spotykanymi strategiami są:
a) dla fazy wprowadzenia
szybkiego zbierania śmietanki: wysoka cena, intensywna promocja wolnego zbierania śmietanki: wysoka cena, wydatki promocyjne ograniczone,szybkiej penetracji: duże nakłady na promocję, cena na dość niskim poziomie, elastyczność cenowa,wolnej penetracji: niska cena oraz niskie nakłady na promocję, nabywcy wrażliwi cenowo, świadomi istnienia produktub) dla fazy wzrostu
umocnienia pozycji produktu na rynku: wprowadzanie nowych, dodatkowych cech, nowych modeli, udoskonalanie produktuc) dla fazy dojrzałości
modyfikacji rynku: zwiększenie liczby użytkowników produktu lub wzrost wskaźnika zużycia produktu przez konsumentamodyfikacji produktu: podnoszenie jakości, wprowadzanie nowych cech produktu,modyfikacji elementów m.mixd) dla fazy spadku
zmiany strategii marketingowej,wycofania z rynkuDokładniej: Mruk, Rutkowski „Strategia produktu” 106-116



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  reputacji przedsiębiorstwa,personelu sprzedażybrak możliwości zatrudnienia odpowiednich pracowników,konieczność szkolenia pracowników,I sposób...
Pomodliłem się do każdego boga jaki istniał bym był w wstanie wkurzyć tę kobietę do granic możliwości.